"Romanları mimari açıdan ele alırım. Kapıdan girildiğinde o kapı öyle inşa edilmiş olmalı ki, okur o anda binanın sağlamlığına güvenmeli," diyen Ian McEwan, yine sağlamlığı garantili bir yapıyla karşımızda. Son dönem İngiliz edebiyatının parlak yazarlarından McEwan, Yabancı Kucak'ta Gotik roman türünü Romantizmin ilk dönemlerinden günümüze taşıyor. Gotik edebiyatın temel özelliklerinden olan tekinsizlik, gizem ve korku havasını yaratmak için de mükemmel bir mekân seçiyor: Ne kadar dolaşırsanız dolaşın, her zaman dönülmemiş bir köşeyi, keşfedilmemiş bir geçidi, kayıp bir binayı, ağza alınmayacak deneyimlerin yaşandığı gizli bir mekânı gözden kaçırabileceğiniz duygusunu veren kadim Venedik kentini. Venedik'in, dış mekân olmasına karşın yarattığı kapanıklık duygusuyla ruhları daraltan Mary ve Colin, turistik gezilerin barındırdığı gözetleme ve kenti tüketme arzusuyla sokaklarda gzeinip dururlar. Bu gezinin, onların cinsellik, ilişkiler ve şiddetin ördüğü ağda gelişip çetrefilleşen bir yaşantıya götüreceğini bilmeksizin...
McEwan'ın romanlarında sinemacıları cezbeden görsel zenginlik burada da kendini gösteriyor. Yabancı Kucak, 1990'da Paul Schrader tarafından sinemaya uyarlandı. Filmin senaryosuna Harold Pinter de katkıda buludu. The Times gazetesinin "bu adanın en iyi yazarı" olarak nitelediği 'ın 1981 yılında Booker Ödülü'ne aday gösterilen romanı Yabancı Kucak, çabuk tüketilmeyecek bir gerilimin "kara ayrıntılar"ını adım adım izlemek isteyenler için...